Friday 17 November 2017

My Forex Trading Journal


4 grunner til at du trenger et Forex Trading Journal Du kan lure på hvorfor det er nødvendig å holde en egen handelsdagbok. siden omtrent hver megler gir en sanntidsregistrering av dine handler. Faktisk kan man argumentere for at megleropptaket også holder rede på tilgjengelig kjøpekraft. marginalbruk og fortjeneste og tap for hver handel gjort. Likevel er det fordeler å holde en egen handelsdagbok, og her er hvorfor. (Linjen mellom lønnsom forex trading og ender opp i det røde kan være så enkelt som å velge den riktige kontoen. Sjekk ut Forex Basics: Sette opp en konto.) 1. Historisk post Over en tidsperiode vil journalen gi en historisk perspektiv. Ikke bare vil det oppsummere alle dine handler, men det vil gi et kort oversikt over tilstanden til din handelskonto som viser hver enkelt handel og de akkumulerte effektene av alle handler til dags dato. Med andre ord blir det din personlige ytelsesdatabase, som gir deg muligheten til å gå tilbake i tid og avgjøre hvor ofte du handlet, hvor vellykket hver handel var, hvilke valutapar som fungerte bedre for deg og til og med hvilke tidsrammer som ga opp de beste resultatprosentene. Avhengig av hvordan analytisk du vil være, vil du kunne hente mye informasjon fra opptaksprosessen. 2. Planleggingsverktøy Ikke bare bør en god handelsdagbok registrere dine faktiske handelsdata, men det bør også gi informasjon om hva dine planer er for hver handel. Med denne funksjonen kan du vurdere hver handel før du tar den ved å angi parametere for hvor du vil angi, hvor mye risiko du kan akseptere på handelen, hvor overskudds målet ditt vil bli satt og hvordan du vil håndtere handelen som den fortsetter. Med andre ord blir journalen en måte for deg å registrere dine tanker i faktiske tall, og gjør det mulig å konvertere ønskesøkt til praktisk virkelighet. Det danner grunnlag for en metode for å planlegge din handel, og deretter handle din plan. 3. Metodikk Verification Et annet svært viktig biprodukt av en handelsdagbok er det faktum at det over tid vil verifisere metodikken din. Du vil kunne se hvor godt systemet ditt utfører i endrede markedsforhold. Det vil svare på spørsmål som: Hvordan fungerte systemet mitt i et trendende marked. et utvalgsbasert marked, forskjellige tidsrammer og virkningen av dine handelsbeslutninger som å plassere stoppordreordrer. For stram eller for løs For å beholde de fulle detaljene for logikken bak en bestemt metodikk, må handelskatalogen være helt omfattende. 4. Sinnemodifikasjonsmodifisering (Metode for å endre vaner) En av de mest nyttige funksjonene i din journal vil være den konkrete hjelpen det gir til å tvinge deg til å forandre vaner fra ødeleggende til konstruktive. Når du lærer å handle med planen din, vil du utvikle et større selvtillit. Dine lønnsomme handler vil ikke føles så tilfeldige, og dine tap vil bli planlagt for, og vil derfor ikke gjøre din psyke på en måte som får deg til å føle at et tap betyr at du er en taper. En svært viktig mental og emosjonell faktor i handel er ditt selvsikkerhetsnivå. Tillit er motgift mot frykt og grådighetssyklus der mange handelsfolk vil bli fanget. Frykt og grådighet er et naturlig, hardwired svar hos de fleste mennesker. Hvis du vinner, vil du vinne mer hvis du mister, føler du frykt og selv panikk når kontoen din synker mot null. Å ha en journal som samler statistikken, oppretter en handelsplan ved å definere parametere for tiltak som trengs, og gir et bakspeilet slik at du kan måle hvor godt du utførte hver handel, og viktigst gir deg tilbakemeldingene til å utvikle og utvikle din handel ferdigheter, er et ekstremt verdifullt verktøy for å bli vellykket. Du vil finne et godt handelsregister for å være en bestevenn og mentor når du gjør fremgang. (Markedstimer for Tokyo, London og New York bestemmer volatilitetstoppene. Finn ut hvordan, i Forex Tre-Session System.) Two-Part Journal Det anbefales å sette opp en handelsdagbok som oppnår to hovedbegrep: En kronologisk kolonne liste over bransjer som du kan totalt og aggregere, slik at du kan få oversikt over all din innsats. Dette er best oppnådd ved håndskrift i kolonnene alle relevante data. Selvfølgelig kan du registrere deg ved hjelp av et Excel-regneark som automatisk kan gjøre matte for deg, og som vil fjerne enkle beregningsfeil. Dette avhenger av dine egne evner i regnearkmodellering. En utskrift av det faktiske diagrammet du brukte for å bestemme handelen, som angir innstigningsnivået, ditt stoppnivå og ditt potensielle resultatnivå, skal være tydelig merket opp på diagrammet. I tillegg bør du registrere dine grunner for å ta handelen. Hold en del på diagrammet der du kan indikere følgende: Grunnleggende grunner (Eksempel) Jeg tror dollaren vil fortsette å svekke, på grunn av Feds langsiktige politikk for å holde renten lavere enn handelspartnere og opprettholde et høyt handelsunderskudd. Tekniske grunner (Eksempel) Dollaren har sprang tilbake til et motstandsnivå som gir en mulighet til å selge dollaren. Sentimentelle grunner eller markedspsykologi (Eksempel) Traders reduserer sin appetitt for risiko basert på den utvidede driften i råvarer og potensialet for en korreksjon, samt den svake prestasjonen til den amerikanske økonomien, målt ved svekkelse av BNP-data og de fattige antall jobber Merk dine kommentarer om den faktiske utskriften eller skjermbildet av diagrammet ditt. Til slutt bør du sette opp en journal for hver type handelsmetode eller system du bruker. Ikke bland systemer, da resultatene av handlingene kommer til grunn av for mange variabler og vil da være ufullstendige. Derfor, hvis du har mer enn ett handelssystem eller metodikk, bør du holde en journal for hver enkelt. Hver handel du registrerer, bør være basert på bare ett bestemt system, som vil gi deg muligheten etter 20 handler eller så for å beregne forventning eller pålitelighet av systemet ditt. Her igjen er forventningsformelen: W Gjennomsnittlig Vinnende Handel L Gjennomsnittlig Løsning Handel P Prosent Vinnerandel Eksempel: Hvis du lagde 10 handler, og seks av dem var vinnende handler, fire tapte, vil prosentandelen gevinstforholdet være 610 eller 60. Hvis Dine seks handler gjorde 2400, så vil din gjennomsnittlige seier være 24006 400. Hvis tapene dine var 1200, vil gjennomsnittlig tap være 1,2004 300. Bruk disse resultatene til formelen, og du får: E 1 (400300) x 0,6 - 1 0,40 eller 40. En positiv 40 forventning betyr at systemet ditt vil gi deg ytterligere 40 cent over hver dollar på lang sikt. Konklusjon Når du kjenner systemets forventning, kan du handle med selvtillit. Tillit er nøkkelen til utførelse. Hvis du mangler selvtillit, vil du ikke kunne utføre dine handler i henhold til dine planer, og du vil enten gjette deg selv eller bli lammet av for mye analyse av data som kommer inn fra markedet. Lag et handelsregister din første handelsvaner. Det blir nøkkelen til alle dine gode handler i fremtiden. (Finn ut hvordan dette verktøyet forstørrer både gevinster og tap. Sjekk ut Forex-innflytelse: Et dobbeltsvinget sverd.) Min Forex Trading Journal Etter kinesisk nyttår trengte foreldrenes virksomhet penger til arbeidskapital. Så jeg måtte trekke penger fra FX-konto for å støtte familiebedrifter. Så de siste to månedene har vært relativt stille på FX trading for meg. Jeg lagde litt små handler med lommepenger. Men ikke mye verdt å ta opp. Jeg har ikke oppdatert denne bloggen en stund. Jeg har fulgt med markedet skjønt. Det var noen interessant utvikling i markedene. De store sentralbankene var svært vanskelige i å gjøre politiske beslutninger, mens markedsreaksjonen var enda mer overraskende. Markedet var veldig volatilt og retningsløst. Mar og Apr var ikke enkle måneder for FX-handelsmenn. Marco trenden var merkelig og kunne se noe tegn på reversering. Trendmarkedet i de siste kvartaler har forvandlet seg til rekkeviddebundet konsolidering. Vi vil se hva som er det neste. Brexit, FED FOMC juni kommer De vil være på nært hold. Jeg forventer at FX-fondet kommer tilbake til meg i juni. Så jeg burde komme tilbake da. Inntil da bruker jeg tiden til å lese og trene. Jeg kan se mine 6 pakker kommer tilbake. Det er en uventet hyggelig bonus LOL. Lørdag 30. januar 2016 Bank of Japan overrasket markedet 29. januar 2016. Markedsforeningen var at BOJ kunne gjøre seg lyddygtig, men ville ikke gjøre noen reell handling. Men BOJ, kanskje inspirert av ECB, flyttet basisrenten fra 0,1 til -0,1. Etter nyhetsutgivelsen skyter USDJPY 300pips på noen få minutter fra 118 til 121. Men bare etter noen få minutter gikk USDJPY ned til 119, og deretter flyttet minutter senere opp igjen. Hva en humpete tur jeg ikke så på markedet som jeg jobbet og ikke ventet noen handelsmulighet. Men da jeg så nyhetsvarselmeldingen i iPad, følte jeg umiddelbart at det kunne komme en stor mulighet. Da jeg startet, var USDJPY allerede nede på 119. Moren min følte at USDJPY må gå høyere igjen, da dette er sentralbankens intensjon, ikke bare noen god økonomisk indikator. På den annen side var jeg også ekstremt forsiktig da JPY var ganske sterk på grunn av risikoaversjon, og JPY er kjent for uforutsigbarhet. Så jeg åpnet bare en liten posisjon for å prøve å fange litt prisbevegelse. Mine tanker var: Hvis ikke heldig, bare kutte tap raskt. Handelsprosessen viste seg å være ganske jevn. Da jeg så korte tidsrammer som pekte på at USDJPY skulle skyte opp igjen. Jeg startet lang posisjon (kort JPY) på 119,5 og lukket alle stillinger innen noen få minutter før 120 ble truffet, da jeg forventet at 120 nivå ville tjene som en sterk motstand, siden jeg ikke hadde noen absolutt tillit til trenden, i tillegg jobbet jeg da , kan ikke fokusere. Så en gang 120 var ved å nå, lukket jeg hele posisjonen med overskudd på SGD 1300. Dette viste seg å være en stor feil. USDJPY skyter opp ytterligere 150 pips til 121.5. Hvis jeg bodde, kunne fortjenesten min være tre ganger høyere. Men hvem kan ta alle Så litt beklagende, men jeg er ikke trist. Senere på amerikanske handels timer prøvde jeg å lange USDJPY, men trakk ikke avtrekkeren. Jeg så EUR var å bryte sin støtte og trukket utløseren, men ble tatt av kortvarig rebound. Som det er Jan's siste handelsdag, ville jeg ikke bli fanget av noe turbulent trekk. Så lukket jeg 5 posisjonen sakte og klarte å bryte jevn. Jeg var ikke trist. En god flukt får meg til å føle meg så god som om ikke bedre enn å tjene penger. Med dette utgjør min totale handelsgevinst på 3500 SGD for januar 2016. Bortsett fra fortjenesten fra å kutte JPY, skyldtes det hovedsakelig små overskudd fra å kutte GBPUSD. Det er ikke mye, men jeg er greit med det som i forrige måned ikke var en enkel måned å handle. Siden begynnelsen av året har JPY vist økt styrke mot USD, hovedsakelig på grunn av risikoaversjon: Når finansmarkedet er spesielt, er aksjemarkedet i panikkmodus, som det skjedde i denne måneden, de varme pengene som lånes fra lavrente valutaer ( for eksempel JPY, EUR), vil lukke lang posisjon og konvertere tilbake, noe som ville gjøre JPY og EUR til å gå høyere mot USD. Det samme scenarioet skjedde i august 2015. Når verdens aksjemarked krasjet, ble EUR og JPY presset til et meget høyt nivå på svært kort tid. (Jeg husker at EUR flytter 300pips om noen få timer og 100pips på mindre enn 1 min. Se tidlig innlegg i august 2015: Dans med EURs rally. Desperasjon kutter som en kniv. Men i løpet av få dager har markedet roet seg. tid for JPY ville to styrker bryte sammen med hverandre: risikoaversjon for å presse JPY høyere, BOJs intensjon om å presse JPY lavere. Utviklingen er ikke så klar som forrige gang (oktober 2014) da BOJ startet QQE (kvalitet og kvantum lettelse) , som forklarte den humpete turen. I oktober 2014 var USDJPY trading oppe i nord. Men hva skjer denne gangen Forflytting frem til neste uke må jeg ta en forsiktig holdning og være forberedt på at det er ujevnt å fortsette. mange viktige økonomiske indikatorer, inkludert månedlig ikke-farm payroll. Lets se hvordan markedet vil oppføre seg som svar på de økonomiske indikatorene. Den 3. desember 2015 var europeiske sentralbanker dårlige bevegelser mindre enn forventet av markedet, som sendte Euro opp 400 pips om noen timer. Jeg så hele dramaet på torsdag, en D kunne fortsatt føle spenningen til nå. Ærlig talt føler jeg meg veldig heldig at jeg ikke ble skadet av denne utrolige overraskelsen. Massevis av analyser før ECB-kunngjøringen foreslo at ECB ville ta drastisk tøff bevegelse. Goldman Sachs selv dristig spådde at Euro kunne gå ned 300 pips umiddelbart etter ECB-kunngjøring. Jeg var fullt forberedt og klar over at torsdagen kunne være den mest flyktige dagen i 4Q eller til og med hele året 2015. Vel, det viste seg å være sant, bare retningen var ganske motsatt som spådd. Imidlertid kom jeg over noen artikler som advarte om at den rådende nedgangen i EURUSD kan nærme seg slutten. En artikkel som brukes til å illustrere at USD-indeksen trekkes tilbake tre ganger i år etter stort forskudd, og den fjerde kan komme nå. Jeg er glad jeg har lest og lyttet til analyse fra både bullish og bearish sider og utført forsiktighet. Faktisk gjorde jeg et lite overskudd på SGD 700, da jeg shorted Euro dagen før ECB-kunngjøringen fordi Euro gikk ned da. Heldig for meg lukker jeg alle stillinger før annonseringen. Jeg hørte at mange forhandlere satte kutt i tabulasjonsordre, men kunne ikke utløse på grunn av ekstrem mangel på likviditet, noe som resulterte i store tap. Beklager for mine medmennesker. Mine hjerter går til deg Det kan være meg Jeg var litt trist av situasjonen. Jeg tror at det ikke vil være en enkel mulighet eller klar trend igjen i desember. Så jeg bestemte meg for å trekke tilbake de fleste fond nå og ta en god hvile i desember. Tross alt har jeg gjort anstendig fortjeneste i 2015. Tid til å ringe et år Vent på stormen ut . Til handelsmennene som hadde påført tap, har jeg bare en ting å si: Når det kommer til drømmer, kan man falle, men den eneste måten å mislykkes, er å forlate drømmene dine.8220Hemmeligheten til suksess er å gjøre det vanlige sjeldent vel8221 1. Long Term Bias. Uansett hva diagrammet viser, er prisen en funksjon av tilbud og etterspørsel. Det er viktig å forstå grunnleggende om markedene og de største påvirkningene. Som en prioritet bør den vellykkede forexhandleren ha et fullt bilde av langsiktige valutautsikt. Utbudet og etterspørselen kan måles ved engasjement for Traders Report utstedt av CFTC ukentlig. Den grunnleggende analysen må inkludere: Renteutsikt. Inflasjonsutsikt. Gjennomsnittlig inntjeningsutsikt. Arbeid. 2. Støtte og motstand Når trader posisjonerer seg på høyre side av markedet, er det viktig å forstå teknisk støtte og motstandsnivåer. Disse nivåene er mye brukt av penger movers på tvers av markedene og er sannsynligvis å tiltrekke seg store mengder bestillinger. Bruk svingpunkter for å måle midtveisstøtten og motstanden. Aldri selg støtte Ikke kjøp motstand. 3. Kortsiktige mønstre. Markeder påvirkes av mange faktorer, og prishandlingen kan endres på daglig basis. Langsiktige oksmarkeder kan være kortsiktige bearish. Det er viktig å forstå disse svingningene og kunne holde bias. Alle stillinger må bare legges inn dersom reverseringsmønsteret er bekreftet og alle nødvendige omskjæringer er på plass. Selg bare til fallende markeder Kjøp bare i økende markeder. 4. Avansert risikostyring. Sikt å få dobbelt så mye som å miste hver gang. Hedge stillinger med kortsiktige binære alternativer. Vær lang kontanter og kort alternativ. Risiko aldri mer enn 2 av egenkapitalen din. Hvis du kan være 40 nøyaktig og miste halvparten av det du vinner, vil du bli rik Klipp dine tap raskt La vinnerne dine kjøre

No comments:

Post a Comment